it takes two

Hej!

" Det finns inget som kallas misstag bara vad man gör och inte gör "

Idag har jag gymmat med tjejerna och nåra killar i klassen, vi slutade 11 30 (ingen matte!) så vi åt lunch och tränade efter :)

Imorgon har jag matteprov, så ikväll ska jag plugga lite & träffa tobbe som jag inte har träffat på hur länge sen helst känns det som.. Var lättare i nian då vi gick i samma skola :/ Ett år på söndag, tjuhu! :)

Tittar på Tyra Banks show, visste ni att nästan 10 miljoner kvinnor lider av ätstörningar?  En tjej beundrar Mary-Kate Olsen för att hon "har kraften att inte äta, hon är anorektisk och jag är bullimistisk.." Det värsta är att hon tycker det är normalt.
Och jag kom och tänka på en sak när folk förändras från att tycka något är helt fel till att faktiskt använda det som ett synonym för normalt. För jag har själv gjort det (inte kräkts, utan ändrat min åsikt..). Men det har jag inte märkt själv, utan det har jag fått höra från omgivningen. Och ibland sårar det, för jag tror ju inte att jag har förändrats, jag tror ju att jag har samma värderingar och åsikter som innan.. Men samtidigt är det något bra, att människor säger till när man börjar förlora fotfestet. Det som jag tror sårade mig, var att jag hade ju kvar samma värderingar osv inom mig, men jag visade det inte, och vem kan se vad du har inom dig om du inte visar det? Det fick mig att se mig som samma person men andra såg mig som förändrad.


Kommentarer
Postat av: Debbie

helt sant! Man förändras ständigt utan att man vet det.. jag vet inte riktigt vad jag tycker om saker och ting, för jag lyckas alltid vara så obejtiv och försvara den sidan som kritiseras. Född advokat, haha. Men svårt när det kommer till ett ställningstagande, för då kan det ju ändå visa sig att jag har värderingar och något som jag innerst inne tror på!

Postat av: sanna

kul att fira ett år : D!

2006-10-18 @ 21:50:13
URL: http://wiiberg.blogg.se
Postat av: thowe

Debbie - haha, ja så är jag nog också, tror jag.. till viss del iallafall :)

Sanna - Yes, ska bli kul :D

2006-10-19 @ 12:36:38
URL: http://www.toe.blogg.se
Postat av: Elica

Såg också det programmet, den där tjejen var ju helt sjuk. Hon verkade nästan lycklig över att ha ätstörningar.

2006-10-28 @ 12:48:31
URL: http://elica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback