a new bright day

Tänk dig en bank som varje morgon satte in 86400 kronor på ditt bankkonto, och som varje kväll tar tillbaka de pengar du inte har använt. Vad skulle du göra med pengarna? Så mycket som möjligt förstås!
Nu är det så att du faktiskt har en sådan bank. Den kallas tiden. Varje ny morgon får du 86 400 sekunder att använda precis som du vill. Varje kväll är förslösad tid borta för alltid. Det finns ingen möjlighet till kredit, det finns ingen möjlighet att spara för framtiden. Använd därför din tid så klokt som möjligt. Gör varje dag minnesvärd!


idag.. är det fredag.. åkte inlines imorse, härligt med benträning! :) ikväll ska farfar bjussa på pizza, trist för honom så är bara pappa, jag & lorenza hemma!

en sak jag har tänkt på.. ofta händer det att jag blickar tillbaks på något ögonblick, ex. resan till usa, och önskar att jag vore där igen. man glömmer att leva i nuet, tänker bara på det 'gamla' eller framtiden. Jag har t o m svårt att njuta om något underbart händer just NU, för att jag tänker så mycket på vad som har hänt&framtiden! Så nu har jag börjat stanna upp och verkligen tänka efter, ta ett djupt andetag och koncentrera mig på vad som händer i detta ögonblick och verkligen njuta - så slipper jag ångesten över att inte ha njutit när jag hade det som bäst!

Vad ska ni göra i helgen? :)


Kommentarer
Postat av: Debbie

Oh, snygg liknelse! Mycket sant :) Synd att man inte tar vara på tiden lika mycket som pengar.

Svar från min blogg: ojsan! skada i revbenet låter inte bra - men om så är fallet, är verkligen träna det som kommer efter? ;)

Postat av: Joline

verkligen älskar Abercrombie :) Världens kvalitet på deras kläder och dom har sjukt sköna och snygga dessutom :P lätt värda investerade pengar;)

2006-08-11 @ 12:45:32
URL: http://lookingforair.blogg.se/
Postat av: Carro

Den där liknelsen var bra =) ehh tack så mycket.. Älskar verkligen att shortsen satt så pass bra =)

2006-08-11 @ 12:49:29
URL: http://skrikcarro.blogg.se
Postat av: erica

ÅÅh, det där har jag funderat på så mycket den sista tiden! om att leva i nuet och verkligen njuta istället för att tänka på det som hänt och framtiden! BRA INLÄGG :D

2006-08-11 @ 13:16:20
URL: http://chict.blogg.se/erica
Postat av: Madde

Du skriver så bra! =)

2006-08-11 @ 16:00:52
URL: http://www.madde16.blogg.se
Postat av: towe

Debbie - Den är klockren, synd att det inte är jag som har kommit på den! :)

Joline - Exakt, A&F is the shit!

Carro - Vad kul! :)

Erica - Haha, vad coolt! Tack!

Madde - Åh, det där behövde jag. Känns ibland som att blogga inte är nödvändigt.. Men tack! :)

2006-08-11 @ 16:18:30
URL: http://www.toe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback