Gymnasiepremiär!

Söndag natt: Lite nervös. Inga större men. Pratade med Malin ett tag i telefonen, satt ute i pyjamas och njöt av den sista sommarnatten under sommarlovet. Kunde inte sova så bra, men det var inte pga skolan, antagligen pga tidsomställningen..

Måndag: Gick upp runt 7 och gjorde mig iordning, det blev ett par tajta, ljusa jeans och en röd tröja med golfmönster, ett halsband med platta snäckor och chanelörhängen. träffade Malin, Victor och Johan vid korsningen och vi gick ner till skolan tillsammans, alla pratade om allt möjligt och jag började bli lite mer nervös.. Malin har kommit upp i elit när hon tävlar i golf, härligt!
Vi träffade Stefan, Natalie och Emma utanför aulan där alla andra ettor stod och väntade innan vi skulle gå in för upprop. Vi SPare fick gå direkt till gymnasiet för att vi var så många, sedan gick vi med våra klasser till respektive klassrum för att börja lära känna varrandra. Hamnade i golfklassen, känner mig som den ända som inte spelar... ;) Jag var inte nervös, det är fel ord.. Men det var väldigt pirrigt iallafall! Alla golfare fick välja en vän att initervjua i 60sek (golfarna fick välja för att de inte skulle ta varandra) och jag skulle intervjua Andreas, haha det blev en kul intervju :)
Efter skolan träffades Johan, Clara, jag, victor och Tobias (som inte har börjat skolan än!) hos Malin där vi spelade kort, pratade en hel del, åt toast & kladdkaka under hennes tak på uteterassen i spöregnet. Efter det åkte jag och mamma till Coop där jag köpte en kalender (träningskalender! superbra!) och några block. Blocken gjorde jag om lite, skrev ut bilder från sommarlovet och använde dubbelhäftad (?) tejp. Fina minnen att tänka tillbaka till när vintern kommer.
På kvällen var jag med Tobbe, och efter det gjorde jag iordning hans present till vår tiomånaders-dag, 22 aug imorgon! Skriver senare vad det är, när han har fått det.

Tisdag: Så nu har vi fått en hel del information om skolan, gymmet, salarna.. Allt möjligt. Jag fick mitt överskåp idag, ibland är det bra att vara lång! Imorgon börjar lektionerna, första lektionen är tyska... Suck! Antar att det ändå inte blir så mycket lära, utan mest förberedelser och så. Vi hade "team-bildningar" och jag, Malin, Natalie, Tony och Fredrik var i en grupp. Vi skulle klura ur kluriga frågor och göra fyra oilka övningar, en var att alla skulle få plats i ett cykeldäck (inget luft = jätte töjbar) och vi skulle klara av en hinderbana när alla var i ringen! Gissa vilket team som vann....? ;)
Idag har jag och Tobbe varit tillsammans i tio månader, och jag är så kär! Tänker på ett helt annorlunda sätt nu, än tidigare .. förhållanden. Mer.. kärlek.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Lorenza

Geese Louise, snart ett år tola!
Verkar som att du kommer trivas i ubg, for your info, alla fönster gubbar håller på med fönstrerna nu, så när kommer hit om två veckor, har vi nog fått våra nya fänster! :D

2006-08-22 @ 15:00:02
Postat av: sanna

kul att skolan gick bra :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback