inspark

Har precis kommit hem från skolan, började 10 00 och hade idrott o hälsa, en genomgång och man skulle välja inriktning. Jag valde fys som första val och boll&racket som andra!
Efter det hade vi lunch, och jag satt med M, N, J & S och försökte förstå allt golfspråk (som jag berättade tidigare går jag i golfklassen) men det var kul, kommer bli golfsproffs (iallalfall språket..) innan höstlovet!

När mamma kommer hem ska vi ut och springa, så det blir rekordförsök med pulsklocka innan middagen serveras och efter det måste jag välja kläder och allt till ikväll! Sen kommer Malin vid nio innan vi drar till Carmen och stressar henne för att hinna med 21 23 tåget.. Det ska bli jättekul!

Nu när jag tittar lite på TV ser jag ett talkshow program från amerika, det går på TV4+ och är en blond tant som ska ge alla medelålders määniskor en massa bra tips. Nu handlar det om att äta nyttigt, och det första hon säger till sin gäst (som är en känd skådespelare) är "vad äter du helst till frukost?" då han svarar "jag har inte ätit frukost på fem år, men om jag hade det blablabla" säger hon "åh, det är därför du är så smal" Jag blev fullkomligt galen, hur fan kan folk tro att kroppen fungerar som den ska om man hoppar frukosten? Visst, du får i dig mindre kalorier men hur jävla bra tror du kroppen mår? Bättre att äta en nyttigt frukost i form av havregrynsgröt, ägg, fullkornsbröd, frukt etc,  och äta bra under hela dagen än att äta inget resp. ett jättestort mål. Ämnesomsättningen fungerar inte som den ska om du inte ger den energi. En frukt hjälper som mellanmål för att du ska gå ner i vikt.

Kram


Kommentarer
Postat av: SVAR

heh, jo. Men mini kameran är en tönt för tillfället och den stora kameran har ingen energi. (youknow..) Men annars lägger jag in en del på bilddagboken också. ;)

2006-08-25 @ 14:59:45
Postat av: Lorenza

Du borde bli min dietist!

2006-08-25 @ 15:01:31
Postat av: towe

Svar - Lorenza, antar att det är du som svarar.. ;) Okej kul :)

Lorenza - haha, yeah right.. ;p

Postat av: Debbie

Usch, skola. Glad att de där lektionerna är över, urk.. haha.

Skämta dom inte då? Såklart man ska äta frukost!

2006-08-26 @ 12:18:12
URL: http://dendardebbie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback