Mat och tankar går inte ihop!

Varför ska modeller vara så där super-smala? Ideal-skräck och ångest vimlar ju över en.

Samtidigt så är det viktigt att hålla en bra vikt.. Men för många (dvs jag själv) känns normal-vikten som en övervikt, och att vara spinkig är numera det som var dåtidens normal-vikt..
Det är lätt att tänka en
oskyldig tanke, "om jag hoppar över bullen mår kroppen lite bättre. sen skadar det ju inte att kalorierna minskar och låren inte växer.....". Men det är så lätt att det blir överdrivet, att man tänker på minsta lilla man stoppar i sig.
Ska man äta för att förebygga olika sjukdomar? För att få i sig mindre socker? Ska maten anpassas efter suget? Efter energiintaget, inte sorten?

Träning för att kroppen ska må bra. (Jag tränar mest boxning för de snygga armarna och speciellt om ngn snuskis skulle hoppa på en någon kväll!!) Och mat behöver man. Fett, kolhydrater och protein. Mineraler, vitaminer, salt..

Ett aning privat inlägg.. Men det behövs, tror jag!

Kommentarer
Postat av: julianna

kläder sitter ju mycket bättre när man är smal?

2006-08-10 @ 22:24:42
Postat av: towe

juliana - kanske det, men jag syftade på att människor får ätstörningar av alla ideal.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback