olja

god morgon!

ännu en skit-dröm som jag har svårt för att tolka. eller - jag kan tolka dom, men det finns så många olika sätt, vilket gör mig så himla förvirrad...

igår var jag och tobbe och såg Pirates o.t.c 2. vi träffade andreas m och tobbes kompis patrik från bandylaget (?) och patriks flickvän på bion, och sen träffade vi även tobbes föräldrar och syster m. kompis som skulle se beck :)




Pirates recension ;

handling:
allt går ut på att jack sparrow ska hitta davy jones för att ta jones nyckel. nyckeln leder till en kista där jones hjärta ligger i, och genom att döda jones får jack och alla andra som har tvingats (mer eller mindre) att tjäna jones i 100 år, gå fria.
will och elisabeth blir avbrutna på deras bröllopsdag, de tvingas bo i en cell och vänta på hängning. will kan dock bli benådad genom att hämta jack's kompass (som pekar dit man helst vill komma) till kommendören. will ger sig av, elisbeth är kvar, jack träffar will och resten får ni se.

vad jag tycker ;
Det kändes som man hade lagt in så många händelser som möjligt, just för att försöka överträffa den första filmen. Personligen tror jag att det är svårt att göra det, med tanke på att första filmen var så pass ny och "konstig" och fick folk att älska den för dess ovanlighet. Då är det svårt att göra en lika bra uppföljare eftersom folk redan har blivit "vana" vid dess innehåll!
Skådespelarna var dock toppklass, och de lite mindre rollerna var härliga - ex. mannen med ett öga, och hans tjocka vän som man ser lite här och där..
Hade älskat filmen om jag inte hade sett ettan, tror jag. Lite synd. Många kommer säkert älska den lika mycket som ettan, kanske tom mer. Jag har redan blivit förvånad och blev inte det igen, trots att filmen är en toppenrulle!
Ska dock ses med högt ljud och på bio, då man lättare kommer in i filmen och inte bryr sig om allt prassel.. Trist, och i min biograf hade AC:n helt enkelt svårt att jobba - många gånger vände jag mig i sätet och förbannade salongen, kanske därför filmen blev liiiite sämre? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback