hemma igen!

Hejsan!
Det har varit
underbart i Karlstad, jag har verkligen kunnat slappna av och stressa ner från allt!
Igår tog min kusin Hampus studenten, och vi var sjklart där och såg han springa ut från hans gymnasium. Eftersom nästan hela Hammarön/Karlstad tog studenten igår var det smockfullt med bilar och människor överallt.. ! Hampus skulle sedan åka runt en timme på sitt flak med klassen, så vi satte oss och väntade utanför gymnasiet, vid sjön. Det var jättevackert, fast vi tog inte så många bilder som jag önskar vi gjorde..Sen fick Hampus åka efter deras bil på ett flak och sedan blev det studentlunch för hela släkten :) Det var några som hade högst ordinära fordon - ex. militärbil, racerbil, ett flak med en badbalja på som värmdes upp av en vedkamin..
Igår tog jag faktiskt på mig ansvaret att träna lite, så jag sprang runt på Hammarön - i skogen, vid konsum, bilvägen, etc. Och mamma ringer för att hon tror att jag har sprungit vilse.. Okej, det är en sak att springa vilse i Lillsjön (där man har varit typ 14763ggr) men det här är ju lättare bara man vet i vilken riktning huset är så hittar man garanterat! Tanken var att jag och matilda skulle ut samma kväll, efter att hon kommit hem från torget med alla studenter, men vi var båda så trötta att det inte blev något!
Idag firade vi adam, sen åkte mamma och jag vidare in till karlstad där vi letade avslutningskläder, vi tittade på marinblåa och vita shorts, korta resp. långa jeansshorts och en ljusblå-vit randig skjorta, men det blev lite fel helt enkelt så vi köpte inget :) Sen skulle vi åka vidare hem, och sjklart hamnar vi i en superlång bilkö vid örebro... Och det är sisådär 25 grader och man bara dör av värmeslag! Sen lossnar det och vi åker vidare tills det blir en liten kö IGEN. Snacka om att jag fick damputbrott... Vi fick stanna lite överallt, örebro, arboga, västerås, mm..
När vi äntligen kom hem bestämde jag mig för att ge mig ut på en joggingtur idag också, riktigt härligt! Har blivit frälst... ;)  Sprang ett tag, kom hem, duschade, åt middag, såg på tysklands öppningsmatch, lite VMsnack och pratade med både Mäl tobbe i tele.
Nu sitter jag här på mitt blommiga täcke och tittar ut genom vindsfönstret ut över vattnet och träden. Helt otroligt vad fort allt har gått, vi går ut nian om 5 dagar!! Känns lite sorgligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback