Sommaravslutningen nalkas.....

.. och med den slutbetygen, fulla bekanta, nya vänner, balkväll, sommarshow..
Vad är det här med att så många ska dricka sig så fulla som
möjligt under avslutningskvällen? Är det något man gör för att kunna göra de saker man egentligen inte hade vågat, eftersom alla andra skulle tycka man vore helt kocko? "ojojoj, vet du hur mycket jag skrattade åt hennes skämt i helgen eller! Men, hennes humor suger, jag var bara full.." tss, dåligt exempel kanske, men det vittnar ju ändå lite om ifall man vågar vara sig själv fullt ut när det gäller att vara nykter? Tänk dig att personen du har varit kär i hela läsåret ringer dig dagen efter avslutningen, frågar om du har lust att gå på ett café's uteservering, men du spyr så jvla mycket tack vare baksmällan så du tvingas säga nej? Smart, eller vad tycker du?

Imorgon ska jag äntligen ut och shoppa, som jag bloggat om ett tag nu! Blir lite euforisk i tanken när jag fantiserar om alla dessa inköp, men vilken tjej blir inte det när något man älskar kommer upp i tankegången?

 Dagen började med en idrottslektion ute (yey!) och vi började att spela en lättare sorts amerikansk fotboll. Vi vann med 8.1. Sedan spelade vi fotboll och jag tror nästan att vi vann där också? Problemet i det andra laget var att Carmen hela tiden nästlade sig förbi och skjöt in en massa bollar i fel mål, så resultatet blev väl efter det också.. Det var kul iallafall, trots att jag oftast är en dålig förlorare. :)
Gick hem efter det och tog det lungt, duschade och valde ut kläder sedan åt jag en proteinberikad lunch och satte mig vid datorn ett kort tag och började surfa in på PA tills jag tog mig i kragen och letade fakta efter John Grisham som jag behövde för min bokredovisning.
Tog bussen ner till skolan (hey, lat får man va' ibland!) och möttes av min älskling vid hembygdsgården. Jag hade tyska men eftersom ingen lärare kom så gick Tobbe och jag ut och njöt av värmen på en bänk i skolan. Jag låg i hans knä och vi satt och pratade rätt länge, om allt möjligt men ingenting speciellt. Det är något vackert vi har tillsammans!

Igår, btw, åkte jag till Jakan för att köpa sockerfri yoghurtglass från 7. Jag älskar den! Men igår var det något konstigt, den utmärkta jordgubbssmaken var borta och jag fick en äcklig vaniljblaska! Jag som åkte in dit för att avnjuta min favoritglass och två tjejtidningar, buhu. Ibland måste man göra sånt, jag gjorde det för att jag tyckte synd om mig själv. Martyr Towe. Men iallafall, jag fick inte mvg i engelska så därför åkte jag in dit. En lam ursäkt för att äta glass och spendera pengar på meningsslösa tidningar, men det fungerade rätt bra!

Blä, jag är sugen på morötter. och så har vi inga hemma. Och så är jag sugen på cola light, har haft abstinens hela dagen. Med efter krav från omgivningen ska jag försöka dra ner på mina sockerfria/sötningsmedel-produkter. Heey, jag kanske inte vill få värsta blodsockerkurvorna för att jag skulle smaska lite på en magnum? Suck, och magnum som är så gott. Skolavslutningen, så ska jag minsann äta en magnum. Släng er i vägen, skittankar!

/T

Kommentarer
Postat av: Millan

Menar du youghurtglassen från 7-eleven? den är ju helt underbart god, iaf i jordgubbssmak :D

Postat av: love

Najs blogg hörry

2006-06-03 @ 22:52:50
URL: http://loveblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback