sommarromans eller ett hektiskt player-schema?

Kan ju iof vara ganska svårt att lista ut. En sommarromans (tänk brun hy, lättklätt, surfhår, god lukt, solnedgång vid medelhavet) kan bidra till kärlek som t o m kan hålla i sig till hösten (där de flesta ändå väljer att sluta ses pga. snuviga näsor, risigt hår, tio lager kläder.. inte lika attraktivt). Medans ett player-schema mest handlar om att göra den andra partnern i fråga intresserad för att sedan kunna kyssa, smeka, umgås etc med denne. För att det ska tecknas som ett player-drag måste en partner som blir "utsatt" inte vara på samma tråd - dvs får inte ha samma utgånspunkt, värderingar, tycke etc som den andra. Det måste vara en person som iallafall vill ha något mer än ett hångel, ligg (annars är det ju bara ett oskyldigt kåt-drama!) Men vad jag vill förmedla är att se till så att båda parter är med på noterna, så ingen tror att det bara är en kyss för kvällen, medans den andra så gärna, så gärna vill ha någon att dela sovsäck med under de svala sommarnätterna som sommaren bjuder på framöver!

Mitt eget liv då?

Vilken känsla det var igår under Sverige - England matchen! Oj, nästan som ishockeymatcherna.. Kan ändå inte liknas med Sveriges OS-guld, men ändå - ishockey är ju i en kategori för sig, enligt mig!
Men självklart, fotboll som fotboll... Och det blir alltid bättre stämning när man ser på en match många fler än att sitta ensam med en drink i ena handen för att sedan nästa sekund skrika "JAAAAAAAAA!!!!!!!!" och känna sig som en jubelidiot för att den enda som kan höra en är lillesyrran på andra våningen som ändå inte förstår hur man kan skrika åt att en boll/puck åker in i mål. Glädje ska man dela på, då ökar den i värde! Sant eller hur? Kom på det själv, tsss... ;)
Innan matchen hade jag & Sanna shoppat (läs, föregående inlägg) och sedan gick hon vidare till Alexander. Jag väntade på att Tobbe skulle komma och sedan drog vi bort pooltäcket bara en liten bit så badade vi i väderrusket ett tag :)

Idag vaknade jag runt tio, tror jag iallafall.. (min klocka går några timmar före). Efter att ha vridit på mig ett par gånger under täcket gick jag upp för att sätta på mig joggingkläder och mina joggingskor och sedan gick jag ut för att löpa ett tag. Sprang hem till mamma också för att hämta något litet.. *textsaknas*
Sedan åt jag frukost och nu sitter jag här! Undrar vad som ska hända under dagen, det lär ju knappast bli någon steka-för-att-bli-brun-dag med tanke på vädret (hade iofs hört att det blir samma strålning kl 1300 en mulen dag som 1600 en solig dag!). Det som är klart är iaf att jag ska till Tobbe ikväll efter att han har slutat jobba :)

Två saker att se framemot den 26 juni!
1. "Poseidon" har biopremiär.
2. Rean startar (LÄS NK, KAREN MILLEN etc.)


T

Kommentarer
Postat av: Maria

Sommarromans-bilden? olala. Är det en egentagen bild, perhaps?

2006-06-21 @ 12:36:48
Postat av: -

Vart kan man köpa karen millen-saker??

2006-06-21 @ 13:39:35
Postat av: jadu

håller 100% med dei till dina sommartankar...!!!

2006-06-21 @ 15:10:02
Postat av: Towe

Maria: nej, hittade den på google :)
-: Biblioteksgatan, NK.. Vart jag vet iaf!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback