Summer rain is so much cosy

Hejsan!
Inatt sov jag ändå i min säng, mamma blev orolig för att jag inte skulle somna (joho!) men hon vågade själv inte gå upp till sovrummet för att ta bort spindeln.. Så vi ropade på en sömnig Per och han fick gå upp och ta bort den, så sov jag sen och drömde en superkonstig dröm, menmen.. Är det något ovanligt eller?

Efter att jag vaknade runt 1030 gick jag ner och gjorde iordning en äggmacka och te, sedan satte jag mig vid datorn för att ruttna.. Suck. Vädret SÖG, vad ska man göra? Jag ville ju shoppa.. Men varför låta sig hindras...? ;) Jag missade mitt planerade tåg för att jag gjorde mig iordning för länge (eller för att jag är en ngrym tidsoptimist) och sedan missade jag det andra, suck.Jaja, i stan hittade jag en pastelfärgad bh på lindex (passar perfekt till den-inte-just-nu-men-snart-kommer-bruna-färgen-brännan!), en edt-parfym med
hallondoft från Yves Rocher, pilgrims liknande örhängen från Ur&Penn, glansspray från Kicks (works lika a dream, baby!) och en liten present till tobias :)

Gick runt på hötorget en stund, det är inte klokt hur mycket fruktförsäljarna skriker för att få sälja sin frukt! Jag gick runt med min svarta anteckningsblock för att skriva ner lite om idag, och självklart anmärker de på det.. "Du kan få skriva här om du vill!" "Hola chica, blommor för dig!" "Om du vill kan jag skriva ett kärleksbrev till dig, lite jordgubbar?" Konsten är att bara gå förbi och titta framåt, suck.

När jag kom hem gick jag ut för att springa en runda, har blivit beroende och bra är väl det. :) Så härligt att ge sig ut och känna flåset bli jämnt - då är det mest perfekt, då är det näst intill omöjligt att sluta :)
Sedan åt jag middag och sedan kom Tobbe, perfekt kväll!


En sak jag tänkte på (no shit..) idag påväg till tåget var "är gräset verkligen grönare på andra sidan?". Det hade regnat och en snigel var påväg över trottoaren mot andra gräslinjen. Tänk er att det var sjöblött på den fd sidan och snigeln ville ge sig av för att finna lyckan på andra gräset. Vilket riskerar att en cykel/moped/människa råkar trampa/köra över den stackars snigeln bara för att snigeln ville chansa! 
 Jag menar, vi människor har svårt för oss att bli nöjda med det vi har.  Vi tror ständigt att andra har det bättre, finare hus, bättre sexliv, har blivit sårad mycket färre ggr om inte aldrig, bra ekonomi etcetc Och människor med fru/man och gemensamma barn som sedan blir förälskad i en annan som är såå rolig, snygg och inteligent. Vågar man verkligen riskera ett tryggt liv för något som kan rasa ihop efter två månader? Bara för att någon annan gjorde samma sak och lyckades? Varför blir vi aldrig nöjda med oss själva, varför tror vi alltid att något bättre finns på andra sidan? Visst, enligt mig ska man aldrig bli nöjd, alltid sträva efter att få något bättre. Jag tror jag tar tillbaka det, eller åtminstone lite grann. Man ska aldrig sluta kämpa för det finns alltid något som är bättre, men det betyder inte att EX denna fru/man ska överge de trygga livet för en sommarfling, utan istället förbättra relationen och umgås mer med barnen.. Eller gå ut med vännerna. Whatever, det kan alltid bli bättre men det begreppet misstolkas ofta - man ska inte behöva offra det trygga för att få något bättre.
Mina konstiga tankar, inte undra på att jag drömmer konstigt! ;)

Nu ska jag gå upp och läsa i någon av mina glamourtidningar ;D Kram och godnatt!
Bifogar några bilder med typ sämst kvalité men w/e :)



34450-4GinaGlansspray

Kommentarer
Postat av: Destiny

Jag tycker att man ska våga, man vinner aldrig om man inte vågar chansa och satsa :) Men jag förstår ändå vad du menar, för ofta känns det som om vi inte kan leva i nuet utan alltid strävar efter någonting annat, någonting bättre. Vi vill alltid ha mer och tänker att vi inte har det bra. Jag har haft ett ganska jobbigt liv men nu ser mycket i mitt liv faktiskt ganska bra ut, men det är lätt att bli hemmablind och blunda för det man faktiskt har och det som ändå är bra, bara för att man är så van vid att ha haft det jobbigt.

Och de som inte haft det jobbigt längtar också efter något bättre. Så jag tror att vi alla kommer att inse den dagen vi ligger för döden att vi faktiskt missat mycket av vårat liv just för att vi hela tiden strävat efter något bättre, och vi kommer också att inse att vi egentligen hade det rätt bra för det allra mesta.

Hmm, lite långt inlägg kanske men jag tänkte faktiskt på precis det här igår så det är rätt lustigt att du skrev ett inlägg om det nu ^^

Postat av: Towe

Destiny - Håller med 100%! Hur många kommer inte ångra sig när de snart kommer dö? Allting ändras ju om man får reda på att man ska dö om ex. 4v, hela ens världsbild och det man trott betyder något betyder säkert mindre och de som verkligen betyder något, som att vara nöjd med sig själv och umgås med familjen blir mycket viktigare! Hoppas många tänker efter och tar sig en riktig funderare :)

2006-06-28 @ 11:19:36
URL: http://www.toe.blogg.se
Postat av: ME

Hejhej (: Vart köpte du glanssprejen? Lär tydligen vara jättebra! Kram

2006-06-28 @ 11:22:14
Postat av: Towe

ME - Jag köpte den i Kicks, precis som det nämns i inlägget. :) Annars finns den på Åhléns och andra välsorterade parfymbutiker!

2006-06-28 @ 11:40:46
URL: http://www.toe.blogg.se
Postat av: Frida

Jag utmanar dig! Svara på dessa frågor i nästa inlägg:
1: En bra alkoholfri drink
2: Berätta om tre ovanor du har
3: När grät du senast?
4: Hur många bikinis äger du?
5: Vad gör du JUST nu?

svara nu :D

2006-06-28 @ 23:25:05
Postat av: Estelle

Fina örhängen!

2006-06-30 @ 00:08:33
URL: http://estelles.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback