Every girl is a princess in their very own way

Hejhej!
I fredags spelade jag, tob, vic, emma, clara, jens, jois, ante och jess fotboll vid lillsjö"ingången", barfota tom :D gjorde väldigt ont vissa gånger när man ska ta bollen eller finta någon och man råkar komma lite för långt ut utanför planen och få stucket gräs i foten ><  Sedan blev det himla varmt iaf, så vi stack till stranden och tog ett dopp! Trodde det skulle vara kallare, var väl runt 14 grader, men jag doppade mig två ggr iallafall! Fem dagar tidigare än förra året haha :) Sen gick jag och tobbe hem till honom och åt middag med hans familj, grillat of course. ;) Var dötrött, så vi myste lite och somnade rätt tidigt, om jag kommer ihåg rätt!

Igår vaknade jag tidigare än tobbe, som vanligt, och låg och tänkte lite på dagen som skulle komma, innan jag somnade om. Drömde något om att Carmen blev ledsen pga mig, inte kul alls :( Var stressad när min mobilklocka gick igång, mamma skulle hämta mig för en shoppingdag på stan. Vi åkte till City runt elva, gick direkt n snabbis till Åhlens, hittade inget - visade bara mamma mina två parfymer jag nyligen blivit kär i. Gick vidare till NK, hittade en helt ok balklänning (som var ämnad för  bröllop...) som iofs kostade 5.600 kr, lite mycket för en klänning man använder typ två ggr. Suck. Var också champagnefärgad, var inte så sugen på det heller, så det var lungt!
Sedan tog vi tunnelbanan mot Östermalm, gick runt där, åkte och gick runt lite hur som helst, bla på Birgel Jarls gatan, Biblioteksgatan, Stureplan, Norrmalm, alla dessa ställen som sägs ha allt du vill ha och söker. Visst, allt vill du ha, men det du söker finns inte alltid där.. Sedan åt vi lunch på en resturang mitt emot Emporio Armani (ost&skinksallad, Gudomlig!) innan vi tog tunnelbanan mott Karlaplan, där Per hade sagt att det fanns en liten butik som säljer högtidskläder. Vi gick dit och gissa vad?!! Jag hittade en supervacker klänning, på fem röda!! Helt otroligt, man ska aldrig, ALDRIG nöja sig med det näst bästa! Jag testade den, och den var perfekt, en aning stor i bysten bara, men helt otrolig! Tog fel på priset dock , kostade 1100 mer än vi hade som budget. Men aja, mamma tar baldagen som min bröllopsdag, tycker att jag ska handla allt jag ska använda, bära etc för den dagen! Ska bli riktigt härligt iofs att handla graciösa underkläder, vackra smycken och underbart designade skor... mm längtar, haha! Sedan mötte Maty upp oss i stan, sedan åkte vi hem och jag började fixa allt inför kvällen, innan de andra kom. Vi grillade och åt inomhus, sedan gick vi till guldkusten och spelade kubb (inte så jäääättekul) och sedan kom vi hem och Jens, Tobbe och Sebbe hade sug efter ett dopp. Ja, som sagt.. Kallt i tolv grader (bor vid mälaren inte lilllsjön) som sagt ;p sedan såg vi på en film på tv myyyys.


imorse vaknade jag före tobbe igen, men det gör inget, det var så härligt att krypa upp nära honom och borra in näsan i hans halsgrop och bara slappna av. åt frukost länge efter det, gick upp till centrum och gjorde en matteuppgift (jämföra priser mellan ica och konsum) och sedan åkte tobbe hem, och jag hem till mig.

Nu har vi en låt till sommarshown, ÄNTLIGEN! Fyfan vad härligt, nu har vi bara 4v på oss, men vi ska klara det. :)

Nu ska jag plugga, bilder från helgen kommer senare. Kram!
ps, rubrik från "elle " @ Pa.

Åtta första:
Första bästa kompis:
Patricia
Första bil: Inte nu, ska fixa en mersa som första iaf. hah sen en aston martin :D
Första kärlek: Som jag gillade?
Första husdjur: Tintin, kanin
Första semester: Kreta som ettåring..
Första jobb: GolfbananFörsta piercing: Öronen
Första konsert: Marcoolio

Nio sista:
Sista alkoholdrycken: Cider @ valborg
Sista bilfärd: Hem från Tobbe igår morse
Sista filmen du såg: Terminalen, typ? :P
Sista ringda telefonsamtal: Johan, igår kväll
Sista bubbelbadet: Hos Sanna, utomhus jaccuzi ngn dag för länge sedan.
Sista spelade cd: En technoCD när jag boxades, antar jag
Sista kyss: Tobias
Sista gången du grät: Små gråter typ varje dag, även om jag inte är ledsen.
Sista måltiden: Sallad, tomat, vatten, entrecöte och sås för typ två timmar sen.

Fem har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar? Ehm.. Räknas kompis som går över till kärlek? :P
Blivit arresterad? Nej, är laglydig
Varit på tv? Nej.
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Ja, tyvärr.
Haft ett one night stand? Nej.

Sju saker du har på dig:

1. Slitna jeans
2. Glasögon (för tv:n)
3. Strumpor
4. Trosor
5. Bh
6. Smink
7. Mina armband, 24/7

Sex saker du gjort idag:

1. Sovit
2. Ätit
3. Bloggat
4. Gått på promenad
5. Dansat
6. Övat inför sommarshowen

Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):

1. Mobilen
2. Min garderob
3. Mitt trumset
4. Min säng
5. Mina väskor

Tre val:

Svart eller vit? Vit
Sommar eller vinter? Sommar.
Choklad eller chips? Choklad (70%)


lista från;
henne!

Kommentarer
Postat av: carro

hur ser klänningen ut? =)

2006-05-14 @ 16:25:59
Postat av: Towe

Den är lång och ljusrosa. En skärning från bysten mot andra sidan ner under höften & har paljetter på bysten och skärningen. :)

2006-05-14 @ 19:15:04
Postat av: Anna

Jag letar också efter en ljus rosa klänning, det är så snyggt i sommar :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback