Hemma igen!

Hejsan,

Nu är jag hemma igen, helgen har spenderats i hockeystaden Karlstad. Jag, mamma och tobias åkte i fredags och jag kan ju knappast säga att jag var kolugn när det handlade om att tobias meets my morbror.. Men, som sagt min morbror snackade en massa fåniga skämt, (ni vet skämt som "försök fan att stöna tyst i natt vi vill sova" osv. Ha.. ha.. ) Men min pojkvän verkade ta det lungt ;)
lördagen åkte vi in till Bergvik, jag köpte (okej, mor min betalade) en färjestad-tshirt (som är svart! färgen är ju bytt..) och min kära mor köpte en alldelles för dyr kappa (och hon gnäller på mig.. suck, mammor.) Till lunch åt jag en ost&skinksallad, som bagaren hade öst på vad som såg ut som  500g ost.. trevligt. Erhm.
eftermiddagen blev det hockey!! Vi tre och min kusin sebasten satt och hejade på det numera svartklädda laget, 4-4 blev slutresultatet. Jag är så galen i hockey att det knappt kan vara sant. Hoppas på final mellan DIF-FBK eftersom vi då kan åka in till sthlm och heja på fbk i globen ;)
Idag fyller min mormor år, så nästan hela släkten åkte dit och firade henne. Hon är så söt! När jag blir gammal ska jag bli tjock, ha papiljotter (?), alltid ha karameller hemma för min barnbarn och alltid laga världens godaste mat. När mina barnbarn kommer ska jag stå och baka bullar, haha!

Men nu är helgen tyvärr slut.. I veckan blir det mycket träning - min kära släktningar har en tendens att leva för det goda..

Fick en utmaning av
Stockholmbabes, här kommer den!
 "Visa ditt smink"

smink

Puderborste från Isadora
Solpuder från veckorevyn
Idominsalva
Läppbalsam från H&M
Svart kajal från Lóreál (tror jag.. haha)
Lila (genomskinligt) lipgloss från Baabe.
Rouge från YSL
Röd rougeborste (mamma köpt på tax-free ngnstans)
Puder i blå ask från CoverGirl-cosmetics
Concealer från Baabe
Pennvässare från Christian Dior
Mascara från Helena Rubenstein

Använder inte allt, ibland använder jag annat, men här är det mest använda! :) (Rouge och röd borste är mammas, men den är så himla bra så jag använder den nästan mer, haha)

Kommentarer
Postat av: kattis

Åh verkade som en toppen helg :) Kanske blir final i Gävle BIF-FBK ;D

Postat av: thowe

Kattis - Det var det verkligen! Haha, yeah .. ;)

2006-09-25 @ 19:43:37
URL: http://www.www.toe.blogg.se
Postat av: Estelle

Kul idé att visa sminket!

2006-09-27 @ 17:41:07
URL: http://estelles.blogg.se
Postat av: C.c

bästa jag har sett hitills !

2006-09-27 @ 20:08:21
URL: http://devilinprada.blogg.se
Postat av: thowe

Estelle - Visst är det! :D

C.c - Oj, tack!

2006-09-27 @ 22:01:46
URL: http://www.toe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback